Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Kékszalag vitorlásverseny képes leírás - Vitorlás - Vitorlázás.tlap.hu
részletek »

Kékszalag vitorlásverseny - Vitorlás - Vitorlázás.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: vitorlas.tlap.hu » Kékszalag vitorlásverseny
Keresés
Találatok száma - 7 db
41. Kékszalag - Balatonfüred, 2009. július 03 - 05.

41. Kékszalag - Balatonfüred, 2009. július 03 - 05.

2009. július 3-án, pénteken reggel 9 órakor rajtol az idei Kékszalag Nagydíj elnevezésű nemzetközi nagyhajós távolsági vitorlásverseny mezőnye Balatonfüreden. A Balaton legnagyobb és legpatinásabb vitorlásversenyén 500 hajó indulása várható. A teljesítendő táv: Balatonfüred - Balatonkenese - Siófok - Keszthely - Balatonfüred. A körülbelül 150 kilométeres pályát leggyorsabban teljesítő hajó nyeri el a Balaton legirigyeltebb trófeáját, a Kék Szalagot. 1934-ben rendezték meg először a Kékszalag versenyt - azóta csak a háborús évek maradtak ki a sorból. A máig is érvényes rekordot 1955-ben futotta Németh István és csapata - a Nemere II. nevű 75-ös cirkálóval 10 óra 55 perc alatt kerülték meg a Balatont. A legeredményesebb versenyző Litkey Farkas, aki 2000 óta minden évben elsőként futott be a célba. Idén 41. alkalommal kerül sor a rendezvényre, amely egyébként Európában a leghosszabb távú tókerülő verseny. A Magyar Vitorlás Szövetség szervezésében ezúttal már harmadik alkalommal kerül megrendezésre a Kékszalag Fesztivál, amely a versenyt a partról figyelemmel kísérők számára nyújt érdekes programokat.

A 1953. évi Kékszalag verseny története

A 1953. évi Kékszalag verseny története

Erről a túraversenyről Németh Gyula - akit magunk között Gyuszi bácsinak neveztünk - mondta el élményeit nekem. A győztes hajó kormányosának öccse, tihanyi születésű. A hajó 1950-ben történt vízre tételétől kezdve állandó legénysége, és ha Pista bácsi nem tudott a kormányhoz ülni, mert valami mással volt elfoglalva, például amikor a Rossebb nevű csillaghajójával versenyzett, akkor Gyuszi bácsi vezényelte a hajót. Pista bácsi a Nemerével a Kékszalag és túraversenyeket kedvelte, kedvenc csillaghajójával inkább a pályaversenyeket favorizálta, 1948-tól bajnokságkon csak ebben az osztályban indult. Egyébként a Balatonfüredi Vasasban akkoriban az volt a rend, hogy a tulajdonukban vagy bérletükben lévő hajók kormányosait mindig a vezetőség választotta ki, és ők úgy döntöttek, hogy ha Pista bácsi nem tud a Nemerével indulni, akkor Gyuszi bácsié a kormány. Ebben az időben a Hajógyár Műszaki Osztályán dolgozott, mint technikus egészen 1955-ig. 1959-től a SZOT sétahajózás vitorlásflottáját vezette nagy hozzáértéssel, nevéhez fűződik a flotta felvirágoztatása. A Magyar Vitorlás Szövetségben hosszú ideig a Versenybírói Bizottság vezetője volt.

A Kékszalag története

A Kékszalag története

Történelmi versenyt hirdetett meg 1934-ben a Hungária Yacht Club. Az első Kékszalagnak az volt a célkitűzése, hogy az akkori Magyar Vitorlás Yacht Szövetséghez tartozó hajók számára olyan Balaton-kerülő gyorsasági versenyt indítsanak, amelyen osztályra és nagyságra való tekintet nélkül bárki részt vehet. A teljesen nyílt bajnokság szabályai a későbbiek során némileg megváltoztak, ugyanis a negyedik alkalommal megrendezett Kékszalagon már nem indultak a 22-es versenyjollék, amelyek az addigi legsikeresebb hajók voltak. A finom alkatú, drága hajóosztály letiltása után egy másik kategória is kikerült a versenykönyvből, méghozzá a hatvanas-hetvenes évek sikerhajója, a csillaghajó. A legsikeresebb kékszalag nyertes hajó. A legsikeresebb hajó a Kékszalag történelmében a Tramontána, amely 1940 és 1989 között hét alkalommal diadalmaskodott. Érdemes megemlíteni azt is, hogy a Tramontána kormányosa nő volt, Kultsár Istvánné (született Gordon Evelyn), aki ráadásul a következő alkalommal, 1942-ben is megnyerte a versenyt. A hajók rangsorában a Tramontánát már nem lehet megelőzni, hiszen a második helyen a Nemere II áll öt győzelemmel.

Kékszalag

Kékszalag

Történelmi versenyt hirdetett meg 1934-ben a Hungária Yacht Club. Az első Kékszalagnak az volt a célkitűzése, hogy az akkori Magyar Vitorlás Yacht Szövetséghez tartozó hajók számára olyan Balaton-kerülő gyorsasági versenyt indítsanak, amelyen osztályra és nagyságra való tekintet nélkül bárki részt vehet. A teljesen nyílt bajnokság szabályai a későbbiek során némileg megváltoztak, ugyanis a negyedik alkalommal megrendezett Kékszalagon már nem indultak a 22-es versenyjollék, amelyek az addigi legsikeresebb hajók voltak. A finom alkatú, drága hajóosztály letiltása után egy másik kategória is kikerült a versenykönyvből, méghozzá a hatvanas-hetvenes évek sikerhajója, a csillaghajó.

Kékszalag hírek

Kékszalag hírek

Kékszalag hírek a Sailing.hu-n - Gyerekkorunkban voltak nyilvános óvástárgyalások, hogy mindenki tanulhasson belőle. Ezeken közel százan vettünk részt. Felnőtt versenyeken ilyen nem szokás, nem is nagyon érdekelnek senkit egy-egy óvástárgyalás részletei, habár a jegyzőkönyvek nyilvánosak, mindenki megtekintheti.. Álljon itt most egy óvástárgyalás, ahogy történt, hogy mindenki levonhassa a tanulságokat.

Kékszalag hírek

Kékszalag hírek

2006. július 8-án 17 óra 14 perc 17 másodperckor befutott a CIRKON nevű YS I-es utolsó hajó is Hoisz László kormányzásával a T-Mobile Nagydíj 38. Balaton Kékszalagja Nemzetközi Távolsági Verseny keretein belül. Teljesítményük tiszteletre méltó, hisz nem kevesebb, mint 31 óra 44 perc 17 másodpercet töltöttek vizen.

Mit tegyek, ha indulni szeretnék a Kékszalagon?

Mit tegyek, ha indulni szeretnék a Kékszalagon?

Mit tegyek, ha indulni szeretnék a Kékszalagon? versenyen résztvevő személyeknek az alábbi feltételeknek kell megfelelniük: 1. A versenyen a vitorlás sportágban leigazolt belföldi, valamint olyan külföldi versenyzők indulhatnak, akik tagjai valamely ISAF-hoz (Nemzetközi Vitorlás Szövetséghez) tartozó nemzeti vitorlás sporthatóság által elismert egyesületnek vagy szervezetnek. Ha Ön illetve nem tagja egy vitorlásklubnak sem, válasszon klubot az MVSZ 120 tagegyesületek közül (www.hunsail.hu/Szervezet/Tagság), ahova le kell igazolnia. Az belépés feltételeit az egyesületek belső szabályai határozzák meg. A leigazolással Ön hozzájut az MVSZ által kiállított Egyesületi Tagsági Könyv-höz (Kékkönyv). 2. Nevezés belföldi illetőségű versenyzőtől csak az MVSZ tagságot 2009 évi MVSZ bélyeggel igazoló érvényes SE tagsági könyv bemutatása mellett - amelyben szerepelnie kell az érvényes sportorvosi engedélynek (sportorvosi pecséttel) - fogadható el. Utólagos, akár aznapi bemutatásra felmentés nem adható. Versenyen történő induláshoz az MVSZ-től évente ún. Versenyengedélyt kell kérni az MVSZ-től.

Tuti menü